تعارض های بین فردی

ممکن است مدام با همسر یا خواهر و برادرتان، یا حتی همکارتان، بحث داشته باشید. شاید در میانه­‌ی یک مشاجره ناگهان احساس کنید که دنیای شما بسیار متفاوت از دنیای آن­‌هاست و نمی‌توانید اختلاف نظرهای یکدیگر را درک کنید. در این حالت انگار در یک چرخه­‌ی معیوب ارتباطی قرار دارید؛ هر کدام از شما حرف خودش را می­‌زند و تفاهم داشتن غیرممکن ­می‌شود.

 

تعارض‌های بین فردی

در هر رابطه­‌ای، هرچقدر هم نزدیک و صمیمی، همیشه مقداری اختلاف نظر و تفاوت فردی وجود دارد؛ داشتن حدی از اختلاف نظر اجتناب­‌ناپذیر است و به معنای پایان رابطه نیست. حقیقت این است که داشتن رابطه­ٔ خوب، مهارت می­‌خواهد و آموختنی‌ ا­ست. برای داشتن یک رابطه­ٔ سالم و حل کردن تعارض­‌های بین­‌فردی، لازم است که نیازها و خواسته­‌های واقعی خودتان و طرف مقابلتان را بشناسید و توانایی لازم برای ابراز وجود، تعیین حد و مرزها، توجه به درخواست­‌های طرف مقابل، ایجاد تعادل بین برآورده کردن خواسته‌های خودتان، دیگران و مهارت­‌های ارتباطی دیگر را فرا بگیرید.

 

دچار تعارض با افراد دیگر هستم، چه‌کار بکنم؟

تجربه‌ٔ مداوم تعارض، روندی فرسایشی و آزاردهنده است. ما در کنار شما هستیم تا مهارت‌های حل تعارض‌های بین­ فردی و ارتباطی را بیاموزید و بودن در کنار یکدیگر را با لذت بیشتری تجربه کنید.

 

ارتباط با ما