رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور چیست؟

با گسترش جهان مدرن، شیوه‌های ارتباطی افراد هم گسترش پیدا کرد. دیگر عشق محدود به دیدارهای حضوری، عشق در یک نگاه با همسایه و هم‌کلاسی نمی‌شد. رابطه لانگ‌ دیستنس یا رابطه از راه دور، راهی برای پر کردن فاصلۀ عاطفی افراد است که در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. 

افراد در این نوع روابط می‌توانند به‌کمک فناوری‌هایی مانند تماس تصویری یا پیام‌های صوتی و متنی، ارتباط‌شان را با یکدیگر حفظ کنند. در این مقاله به بررسی ابعاد رابطه لانگ دیستنس می‌پردازیم و با راهکارهایی آشنا می‌شویم که می‌توانند گرمی و حرارت این رابطه را تا حد امکان حفظ کنند.

رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور چیست؟

«گاهی حس می‌کردم او که فرسنگ‌ها دورتر از من است، بیشتر از آدم‌هایی که کنارم نشستند مرا می‌فهمد و لبخند را به لبانم هدیه می‌کند». این‌ها کلماتی هستند که یک رابطه عاطفی از راه دور یا لانگ دیستنس را توصیف می‌کنند؛ رابطه‌ای که در عین بودن، نیست. 

برخی افراد ممکن است حتی برای مدت کوتاهی در طول رابطه‌شان این شرایط را تجربه کنند؛ شریک عاطفی‌شان به سفر کاری طولانی‌مدت برود و حتی این احتمال وجود دارد که از ابتدا در فضای مجازی دروازه‌ای به روی احساسات یکدیگر باز کنند. هر کدام از دلایلی که به این نوع روابط می‌انجامند، به دور از تجربیات چالش برانگیز نخواهند بود.

رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور چیست؟
رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور چیست؟

مهم‌ترین چالش رابطه لانگ دیستنس

یکی از مهم‌ترین چالش‌های این نوع از رابطه، محدود بودن صمیمیت و ارتباط جسمانی است. اما نترسید؛ تکنولوژی قرار است به کمک شما بیاید! 

برای مدت طولانی، تنها پل ارتباطی میان عشاق دور از هم پیام‌های متنی بود. کلماتی که در پیام‌های متنی جابجا می‌شدند، جان می‌دادند و جان می‌گرفتند؛ کلمات خالی و سردی که به سختی می‌توانستند لحن و زبان بدن افراد را منتقل کنند.

کم‌کم و با اضافه شدن تماس تلفنی و تماس تصویری، این نگرانی هم رو به کاهش رفت. با گذر از الفبای نخستین رابطه که همان وقت گذراندن و معاشرت رو در رو بود، عوامل دیگری که بقای رابطه را تضمین می‌کنند، بهتر خود را نشان می‌دهند.

تعهد، اعتماد، تعیین مرزها و انتظارات و تلاش برای رشد شخصی در عین وقت گذراندن با یکدیگر، از جمله مواردی هستند که در هر رابطه‌ای به‌ویژه روابط لانگ دیستنس اهمیت دارند.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

اگر به هر دلیلی قصد شروع و تداوم یک رابطه از راه دور را دارید، فراموش نکنید که رابطه به تلاش و فداکاری از سوی هر دو نفر شما نیاز دارد. می‌توانید از راهکارهای زیر برای مدیریت این نوع روابط استفاده کنید:

  1. با یکدیگر صادق باشید.

دربارۀ اهداف‌تان با یکدیگر صحبت کنید و بررسی کنید که چه اهداف مشترکی با یکدیگر دارید. می‌توانید دربارۀ برنامه‌های روزانه‌تان صحبت کنید و اجازه دهید فضای اعتماد میان‌تان تقویت شود.

  1. دربارۀ انتظارات‌تان در رابطه لانگ دیستنس شفاف صحبت کنید. 

هر کدام از شما حمایت عاطفی و لمس عشق را به‌گونه‌ای خاص تعبیر می‌کند؛ لازم است این جنبه را نیز شفاف بیان کنید و توقع نداشته باشید که شریک عاطفی‌تان با حدس و گمان آن‌ها را کشف کند.

  1. از فعالیت‌های مشترک استقبال کنید.

فضای مجازی فرصت‌هایی را برای‌تان فراهم می‌کند که بتوانید همراه با یکدیگر در رابطه لانگ دیستنس فعالیت‌هایی انجام دهید. می‌توانید به‌صورت آنلاین بازی کنید و فیلم ببینید. خلاقیت خود را در این زمینه به‌چالش بکشید!

  1. ارتباط خود با سایر دوستان‌تان را حفظ کنید.

بدون شک روزهایی در این رابطه شما را آزرده می‌کند؛ مثلا از اینکه نمی‌توانید همراه با شریک عاطف خود به سینما بروید، ناراحت می‌شوید. برای کنترل این وضعیت ارتباط شخصی و خارج از رابطۀ خود را حفظ کنید. بنابراین دریافت حمایت دوستان و اطرافیان‌تان را از یاد نبرید.

 

به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید از کمک‌ها و راهنمایی‌های درمانگر متخصص استفاده کنید تا بیشتر از پیش از رابطه‌تان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید